تازه های کارگاه ها و دوره های آموزشی

تازه های کارگاه ها و دوره های آموزشی

<-PostAuthor->
تازه های کارگاه ها و دوره های آموزشی

4 ويژگي كه براي انتخاب نام برندتان بايد در نظر داشته باشد!

4 ويژگي كه براي انتخاب نام برندتان بايد در نظر داشته باشد!


1) بايد در يادها بماند. 

اولين ويژگي كه نام برند شما بايد داشته باشد اين است كه بايد در خاطره هاي مشترياني كه نام آن را شنيده اند بماند. اين نام بايد به گونه اي باشد كه افرادي كه به عنوان مشتري به شركت شما مي آيند بايد بتوانند تا اين نام را در ذهنشان به خاطر بسپارند.

البته انتخاب كردن نامي كه براي برند انتخاب مي كنيد بستگي به پارامترهاي مختلفي دارد از جمله انتخاب اين نام بستگي به نوع تجارت و شركتي كه داريد و نوع فرآورده هايي كه توليد مي كنيد (و يا نوع سرويس هايي كه ارايه مي دهيد) و عوامل مختلف و متعدد ديگري دارد ولي شما بايد با توجه به تمام اين پارامترها و عوامل كاري كنيد كه نام برندي كه براي خودتان انتخاب مي كنيد به گونه اي باشد كه افرادي كه به عنوان مشتريان شما شناخته مي شوند بتوانند آن را به خاطر بسپارند. معمولا گفته مي شود كه نام هايي كه كمتر از سه بخش هستند؛ بيشتر از نام هايي كه داراي چهار بخش يا بيشتر از چهار بخش هستند در يادها مي مانند بنابراين كوتاه بودن نام را فراموش نكنيد!


2) "منحصر به فرد بودن" عامل مهمي است! 

يكي ديگر از عواملي كه در بالا بردن و يا پايين آوردن كيفيت نام برند تاثير بسيار زيادي دارد منحصر به فرد بودن اين نام مي باشد. شما بايد كاري كنيد كه نام برندتان منحصر به فرد باشد. به اين معني كه با توجه به نوع شركتي كه داريد و نوع كارهايي كه انجام مي دهيد بايد نام برند را به گونه اي انتخاب كنيد كه نسبت به نام هاي ديگري كه در اين رابطه وجود دارند حالت منحصر به فرد بودن بيشتري داشته باشد. به عنوان يك مثال بسيار مناسب از نامي كه حالت منحصر به فرد دارد؛ نام برند "گوگل" را درنظر مي گيريم. اين برند داراي نامي كاملا منحصر به فرد مي باشد كه نشان دهنده اين است كه اين نام نام موفقي در اين رابطه مي باشد.

بنابراين در صورتي كه شما مي خواهيد نامي را براي شركتتان انتخاب كنيد بهتر است كاري كنيد كه اين نام حالت منحصر به فرد داشته باشد كه البته در اينجا ميزان خلاقيتي كه فرد دارد هم مي تواند تاثير زيادي را بر روي منحصر به فرد بودن اين نام داشته باشد و در اين راه بايد خلاقيت خودتان را هم نشان دهيد.


3) به كوتاهي نام توجه كنيد. 

از ديگر پارامترهايي كه بايد حتما به هنگام انتخاب كردن نام يك شركت به آن توجه داشته باشيد؛ كوتاه بودن نام است. به عنوان مثال، نام ناسا را درنظر بگيريد. NASA مخفف عبارت National Aeronautics and Space Administration به معني "مديريت بخش هوانوردي و فضايي ملي" مي باشد كه به صورت خلاصه حرف اول از هر كدام از كلمات اين عبارت انتخاب شده است و نهايتا يك نام ساده و كوتاه بوجود آمده است كه ما آن را به عنوان ناسا مي شناسيم. بنابراين حتي در صورتي كه شما بخواهيد نام هايي را براي شركت خودتان انتخاب كنيد كه داراي بخش هاي طولاني باشند مي توانيد با مخفف كردن آنها را كوتاه كنيد. مثال ديگري در اين رابطه شركت Skype مي باشد. اين نام مخفف عبارت Sky Peer-to-Peer مي باشد كه اشاره به تكنولوژي دارد كه در آن مي توان با استفاده از تجهيزات هوايي كاري كرد كه افراد به صورت تصويري با همديگر تماس برقرار كنند. اما اين نام به صورت مخفف بكار برده شده است به اين دليل كه استفاده نام به اين شيوه مي تواند مفيدتر باشد.


4) زبان محلي خودتان را هم درنظر داشته باشيد. 

درست است كه انگليسي زبان رسمي در بسياري از مجامع مي باشد ولي شما مي توانيد براي اينكه ارتباط صميمي تري را با مشتريانتان برقرار كنيد در برخي از اوقات از زبان غيرانگليسي هم استفاده كنيد. به عنوان مثالي در اين رابطه مي توان BMW را مثال زد. اين نام مرتبط با واژه هاي غيرانگليسي Bayerische Motoren Werke مي باشد. و يا مثال ديگر در اين رابطه شركت Ikea مي باشد.

در هر صورت، بايد به اين نكته توجه داشته باشيد كه يكي از مهم ترين پارامترهايي كه مي تواند در آينده تعيين كننده ميزان موفقيت و يا شكست شما در كارهايتان باشد؛ پارامتر نامي است كه شما براي برندتان انتخاب مي كنيد. در صورتي كه نامي كه براي برندتان انتخاب كرده ايد مناسب باشد و به گونه اي باشد كه توجه مخاطبين به آن جلب شود؛ مي توانيد انتظار داشته باشيد كه كارتان به خوبي پيش رود و در صورتي كه پارامترهاي ديگر را هم داشته باشيد؛ مي توانيد يك شركت موفق داشته باشيد اما در صورتي كه نامي كه براي برندتان انتخاب مي كنيد نامي نامناسب باشد حتي در صورتي كه پارامترهاي ديگر را هم رعايت كنيد؛ شانس موفقيتتان پايين است.



تاريخ : شنبه 25 مرداد 1399 | 13:24 | نویسنده : مجید |

9 نکته مهم که برای نوشتن پایان نامه باید به آن توجه داشته باشید.

 

9 نکته مهم که برای نوشتن پایان نامه باید به آن توجه داشته باشید.

 

1) برای خودتان یک برنامه ریزی منظم درست کنید.

هیچ کاری بدون برنامه‌ریزی دقیق و منظم پیش نمی‌رود. مخصوصاً کارهای علمی کارهایی هستند که شما برای اینکه آنها را انجام دهید باید حتماً برای انجام دادنشان برنامه ریزی دقیق و منظم داشته باشید. بنابراین برای اینکه این کار انجام پایان نامه کارشناسی ارشد و رساله دکتری را بتوانید به خوبی پیش ببرید؛ باید در ابتدا برای خودتان یک برنامه ریزی منظم داشته باشید. در این برنامه ریزی منظم باید برای خودتان مشخص کنید که هر بخش از کار را در چه زمانی باید به اتمام برسانید. این کار به شما کمک می کند تا دقیقا بدانید که می خواهید چکار کنید و وقتی که برای این کار گذاشته‌اید به هدر نرود و کار انجام پایان نامه  به خوبی پیش برود.

البته شما باید سعی کنید تا به این برنامه ریزی که برای خودتان انجام داده اید عمل کنید تا این برنامه ریزی برای شما حالت جدی پیدا کند. در غیر این صورت خودتان برای برنامه ای که برای خود ایجاد کرده اید ارزشی قایل نمی‌شود بنابراین وقتتان به هدر می‌رود. پس داشتن یک برنامه‌ریزی منظم برای انجام کارها یکی از مهم ترین نکته هایی است که شما برای نوشتن پایان نامه باید درنظر داشته باشید.

2) بدون ترس شروع به نوشتن پایان نامه کنید.

اکنون که برای خودتان یک برنامه منظم ایجاد کرده‌اید زمان آن رسیده است که بدون اینکه کوچکتری واهمه ای از انجام کار داشته باشید؛ شروع به نوشتن پایان نامه کنید. بسیاری از افراد هستند که هنگامی که به این مرحله می‌رسند دچار مشکل می‌شوند، بنابراین ممکن است تنها در مرحله برنامه ریزی متوقف شوند و هرگز برنامه‌های خودشان را عملی نکنند. این موضوع به این دلیل است که این افراد از انجام دادن کار به شیو عملی شدیداً می‌ترسند. شما نباید از این دسته افراد باشید. شما باید بدون ترس شروع به نوشتن پایان نامه کنید و کار را به شکل عملی انجام دهید. نداشتن ترس از انجام پایان نامه به شیوه عملی خصوصیتی است که در صورتی که می‌خواهید یک پایان نامه کارشناسی ارشد و رساله دکتری باکیفیت و مناسب داشته باشید باید این خصوصیت را داشته باشید. شما باید دلایلی را که منجر شده اند که شما در کارتان تأخیر داشته باشید بشناسید و سعی نمایید تا این دلایل را بررسی و برطرف کنید و به این شیوه کار عملیتان را آغاز کنید.

3) فراموش نکنید که آن چه که می‌نویسید؛ پایان نامه نهایی شما نیست و تنها چک نویس شماست!

بسیاری از افراد هستند که فکر می‌کنند که در صورتی که کار را به صورت عملی انجام دهند و در صورتی که پایان نامه شان را بنویسند دیگر نمی توانند آن را تغییر دهند! این تصور یک تصور کاملاً اشتباه است به این دلیل که شما باید بارها و بارها پایان نامه خودتان را بنویسید و دوباره آن را تغییر دهید. این مرحله ها مرحله های کلیدی هستند که هر فردی که می خواهد پایان نامه بنویسد باید این مرحله ها را طی کند. بنابراین شما هم باید این مرحله ها را طی کنید. دوباره و دوباره نوشتن پایان‌نامه و تغییر دادن آن به شکل مداوم یک موضوع عادی برای افرادی است که می‌خواهند پایان نامه بنویسند. بنابراین سعی کنید در نوشتن اولین چک نویس‌های پایان نامه تان وسواس نداشته باشید و فکر نکنید که دیگر نمی‌توانید آن را تغییر دهید! چون حقیقتاً این گونه نیست. حقیقت این است که در طول مدتی که دارید بر روی پایان نامه کار می کنید بارها و بارها آن را تغییر خواهید داد، بنابراین نگران وجود مشکلاتی در نسخه‌های اولیه و چک نویس‌ها نباشید.

4) انعطاف پذیر باشید.

یکی از مهم ترین و کلیدی ترین نکته هایی که در این زمینه باید در نظر داشته باشید این است که شما باید در کار انجام پایان نامه کارشناسی ارشد و رساله دکتری انعطاف داشته باشید. به این معنی که در صورتی که در طول پروسه برنامه ریزی‌تان برایتان مشکلی پیش آمد، باید سعی کنید تا این مشکل را حل کنید بدون اینکه احساس کنید که از برنامه تان عقب افتاده اید و بدون اینکه احساس ترس و یا افسردگی داشته باشید. به عنوان مثال، ممکن است شما برای خودتان یک برنامه ریزی کرده باشید که تا زمان مشخصی، میزان مشخصی از کار پیش بروید. اما در میانه راه برایتان اتفاقی بیفتد که به طور کلی مسیر برنامه ریزی شما را تغییر دهد. در چنین وضعیتی، شما در صورتی که انعطاف پذیری لازم برای این کار را نداشته باشید ممکن است دچار مشکل شوید و ممکن است از ادامه راه منصرف شوید و یا اینکه ممکن است فکر کنید که ادامه دادن این کار برایتان بیهوده می باشد. این در صورتی است که اگر شخص انعطاف پذیری باشید به راحتی می توانید این مشکل خودتان را حل کنید و به راهتان ادامه دهید.

5) بخش مقدمه پایان نامه را آخر همه بنویسید.

نوشتن بخش مقدمه برای پایان نامه تان کار آسانی می باشد. بنابراین بهتر است که به سرعت از این بخش عبور کنید و به سراغ بخش‌های دیگری بروید که برایتان سخت‌تر می‌باشد. این موضوع مخصوصاً برای آن دسته از دانشجویانی که قصد دارند تا پایان نامه‌هایی بنویسند که از نظر محتوایی خیلی سنگین می باشند صدق می‌کند. در چنین مواردی شما باید در ابتدا به سراغ بخش سنگین و سخت کارتان بروید و بخش راحت پایان نامه کارشناسی ارشد و رساله دکتری که همان بخش معرفی و مقدمه می باشد را برای آخر کار رها کنید.

در صورتی که شما بخواهید بخش‌های پایان نامه را به ترتیب انجام دهید؛ ممکن است در ابتدا که نوبت به بخش اول کار است (بخش مقدمه) زمان زیادی را صرف این بخش کنید بنابراین وقتی که به بخش های سخت کار (که در حقیقت بخش های اصلی و بدنه اصلی پایان نامه می باشند) رسیدید؛ وقت کمی داشته باشید که به این بخش ها بپردازید بنابراین همین موضوع ممکن است باعث شود که در نوشتن پایان نامه دچار مشکل شوید و یا اینکه پایان نامه ای که می نویسید از کیفیت مطلوبی برخوردار نباشد. بنابراین سعی کنید بخش اصلی پایان نامه را اول از همه انجام دهید.

6) به خودتان استراحت بدهید.

یکی از بزرگترین اشتباهاتی که افرادی که می خواهند پایان نامه بنویسند مرتکب می شوند این است که آنها فکر می‌کنند که کار نوشتن پایان نامه کاری است که باید آن را بدون استراحت کردن انجام داد. این موضوع یک اشتباه بزرگ است. در صورتی که شما فکر می‌کنید که کار پایان نامه نویسی را باید بی وقفه و بدون داشتن تفریحات انجام دهید سخت در اشتباه می‌باشید! حقیقت این است که شما باید برخی اوقات به خودتان استراحت دهید. در صورتی که تا جایی کار کردید و متوجه شدید که ذهنتان خسته شده است؛ وقت آن رسیده است که به خودتان استراحت بدهید تا خستگی ذهنتان از بین برود و دوباره برگردید و کار را از سر بگیرید. به عنوان مثال در صورتی که احساس کردید که ذهنتان خسته شده است می توانید آن روز را به طور کامل استراحت کنید و به تفریح بروید و یا هر کار دیگری که می تواند منجر شود که شما دوباره تمرکزتان را باز می‌یابید انجام دهید. این کار به شما کمک می کند تا بتوانید دوباره با دقت بیشتر و تمرکز بیشتری کارتان را از سر بگیرید.

7) سعی کنید از همان ابتدای کار، هر چند وقت یک بار فیدبک بگیرید.

از دیگر کارهایی که افرادی که پایان نامه می‌نویسند باید انجام دهند این است که آنها باید حتماً هر چند وقت یک بار، کار خودشان را به استادان راهنما و یا افرادی که قرار است آنها را برای انجام پایان‌نامه راهنمایی کنند نشان دهند تا سعی کنند، راهنمایی‌های مناسبی را درباره چگونگی انجام ادامه کار از آنها بگیرند. عمل کردن به این توصیه خیلی مهم است به این دلیل که ممکن است که شما در برخی از مراحل انجام کار نوشتن پایان نامه اشتباهاتی انجام دهید که خودتان هم نفهمیده باشید که این اشتباهات را انجام داده اید و سپس در صورتی که هر چند وقت یک بار در طول پروسه انجام پایان نامه آن را به استاد راهنما نشان دهید و سعی کنید تا از او کمک بگیرید؛ مشکلی برایتان پیش نخواهد آمد. اما در صورتی که چنین اشتباهی را مرتکب شده باشید و پیش استاد راهنما نروید؛ برایتان مشکل ایجاد می‌شود و اشتباهتان ادامه پیدا می‌کند و در این صورت ممکن است کارتان شدیداً خراب شود.

8) مراقب سلامتی خودتان باشید.

این که شما می خواهید برای خودتان یک پایان نامه بنویسید دلیل نمی شود که اصلاً توجهی به سلامتی خودتان نکنید! شما باید این نکته مهم را درنظر داشته باشید که در صورتی که می‌خواهید یک پایان نامه خوب بنویسید؛ بهترین روش این است که سلامتی فیزیکی و روانی خودتان را حفظ کنید. یک ضرب المثل قدیمی است که می‌گوید: "عقل سالم در بدن سالم است" بنابراین در صورتی که می‌خواهید کارتان را به خوبی انجام دهید باید بدن سالمی هم داشته باشید و به وضعیت جسمانی خودتان اهمیت دهید و همچنین سلامتی فیزیکی خودتان را نیز تضمین کنید.

شما به عنوان فردی که می خواهد پایان نامه بنویسد باید در کنار برنامه‌های معمولی که دارید برنامه های ورزشی را هم داشته باشید و در کارتان قرار دهید. به عنوان مثال می‌توانید برای خودتان برنامه های روزانه پیاده روی و یا برنامه‌های دیگر ورزشی و مفرح را قرار دهید که به بدنتان کمک شود که سالم تر بمانید. علاوه بر آن شما اید به اندازه کافی بخورید، به اندازه کافی بخوابید و فعالیت‌های فیزیکی روزمره خودتان را داشته باشید. حتی یک نرمش چند دقیقه ای در کنار کارتان هم می‌تواند به شما کمک زیادی بکند.

9) از استاد راهنما به خوبی استفاده کنید.

آخرین مورد که البته کم اهمیت ترین مورد هم نمی باشد(حتی می توان گفت که یکی از مهم ترین نکته هایی است که باید به هنگام انجام پایان‌نامه کارشناسی ارشد و رساله دکتری به آن توجه داشته باشید) استفاده از استاد راهنماست. البته درست است که وقتی که می خواهید پایان نامه بنویسید منابع و مراجع زیادی را در اختیار دارید؛ اما بهتر است حتماً بدانید که چگونه از استاد راهنما استفاده کنید. شما باید همواره با این استاد راهنما در ارتباط باشید و سعی کنید تا از این فرد راهنمای و کمک های لازم را بگیرید. در غیر این صورت کارتان با سختی‌هایی مواجه خواهد شد و نخواهید توانست تا کار را به شیوه ای که دوست دارید انجام دهید. این استاد راهنما فردی است که تجربه زیادی در حوزه کاری شما دارد و می تواند به شما کمک زیادی بکند. این فرد آماده است تا به تمام سوالاتی که شما در این زمینه دارید پاسخ دهد و البته شما باید کار را خودتان انجام دهید و در صورتی که سوالی برایتان پیش آمد از او بپرسید. شما باید یاد بگیرید که چگونه از او استفاده کنید و چگونه از اطلاعاتش استفاده نمایید و از او کمک بگیرید.



تاريخ : يکشنبه 19 مرداد 1399 | 15:03 | نویسنده : مجید |

چطور یک بیزینس پلن برای مهاجرت بنویسیم؟

چطور یک بیزینس پلن برای مهاجرت بنویسیم؟

چالش‌هایی که مهاجران هنگام تلاش برای راه اندازی یک تجارت کوچک با آن روبرو هستند بسیار متنوع است. البته تفاوت‌های فرهنگی، عدم وجود شبکه‌های حمایتی، عدم توانایی در گرفتن وام بانکی و چالش در انتخاب شغلی مناسب در عرصه بین المللی، همگی مشکلات زیادی را به دنبال دارند. اما چالش شماره یک ممکن است عدم برنامه ریزی مناسب برنامه کسب و کار باشد.

بیزینس پلن که به عنوان ابزاری اساسی برای کارآفرینی در نظر گرفته می شود، می‌تواند به معنای واقعی کلمه کسب و کار یک نفر را متحول ساخته یا آن را نابود سازد.

چشم انداز و رسالت

نوشتن بیانیه چشم انداز و ماموریت بخش آسان یک بیزینس پلن است. بیانیه چشم انداز در اصل این است که چگونه می‌توان برای مثال در پنج سال آینده پیشرفت داشت. در تعریف چشم انداز، به همه رویاها، اهداف و شغل خود فکر کنید. با فرض افتتاح یک فروشگاه، باید تمامی اطلاعات را در این ارتباط وارد کنید تا اینکه مشکلی در آینده به وجود نیاید.

در نوشتن بیزینس پلن ماموریت به این معناست که با هدف شرکت آشنا شده و نحوه عملکرد آن را چگونه می بینید. هدف شما در رابطه با یک فروشگاه می‌تواند اینطور باشد "کلیه محصولات ما تضمین شده است، کارکنان ما دارای بالاترین توانایی کاری هستند و در شهر به عنوان بهترین مکان برای انجام بهترین خدمات و کالاها شناخته شده‌ایم." مأموریت شما باید واضح، معنادار از نظر اجتماعی و قابل اندازه گیری باشد.

برنامهریزی برای کارمندان

در نوشتن بیزینس پلن مرحله بعدی به پرسنل مربوط می‌شود. این مورد مشخص می‌کند چه کسی شرکت را اداره می‌کند و نوع کارمندانی را که استخدام خواهید کرد، تعیین می‌کند. همچنین پیش بینی های شما برای رشد آینده از نظر کارمندان را توصیف می کند. غالباً وقتی در حال نوشتن بیزینس پلن هستید، آخرین چیزی که مردم درباره آن فکر می‌کنند این است که "چگونه می توانم با موفقیت کنار بیایم؟" بیشتر توجه خود را به خرید می کنند، اما تعداد کمی از آنها برای آن آماده می‌شوند. باید برای رشد در شغل خود آمادگی داشته باشید.

بازاریابی کسب و کار

بیزینس پلن خودتان را در اختیار داشته باشید. برنامه بازاریابی غالباً بزرگترین موانع برای تازه واردان است. در یک کشور جدید با روش‌های مختلف انجام کارها نسبت به آنچه در کشور خود عادت کرده‌اید روبرو می‌شوید. شما باید با متخصصان مشورت کنید تا ببینید کدام روش در صنعت خاص شما کار می‌کند. ارزش پولی که برای این قسمت اختصاص داده می شود بسیار زیاد است و باید بر نحوه اختصاص آن مدیریت کاملی اعمال شود.

بازار هدف

بعنوان یک برنامه افزودنی در نوشتن بیزینس پلن، تعیین این که چه نقشی در بازاریابی دارید، بسیار مهم است. این قسمت بر جنبه جمعیتی استوار است. آمار جمعیتی نوعی داده است که برای تعیین خریدار محصول مورد استفاده قرار می گیرد. این آمار معمولاً مبتنی بر سن، نژاد، جنسیت، وضعیت اشتغال، موقعیت مکانی و غیره است.

روانشناسی در تعیین مشتری هدف حائز اهمیت است. روانشناسی در واقع نگرش مشتری، شخصیت، علایق، فعالیت‌ها و نظرات است. ترکیب این دو باعث می شود تا مشتری راحت تر شناسایی شده و فروش آسانتر شود. در تعیین بازار هدف بهتر است از مشاوره بیزینس پلن کمک بگیرید.

برنامه ریزی تجاری خود را دنبال کنید.

با تمام این استراتژی‌ها و تجزیه و تحلیل‌ها، گام بعدی ایجاد یک برنامه عملی تحت اللفظی است. این روش برای تنظیم اهداف عملیاتی شما کارایی فوق العاده ای خواهد داشت. اولین قدم این است که اهداف خود را با شرایط و مهلت‌های زمانی مشخص قرار دهید. اما در برنامه اقدامی خود خاص و واقع بین باشید. به عنوان مثال، در ماه اول، اهداف شما ممکن است ایجاد کارت ویزیت و شروع به طراحی وب سایت باشد. در مرحله بعد، این امر می‌تواند اولین تلاش برای بازاریابی شما از طریق شبکه های اجتماعی باشد. یک برنامه عملیاتی باید ماه به ماه تقسیم شود و روند کاری خود را در طی 12 تا 18 ماه آینده انجام دهید.

برای کارآفرینانی با برنامه مشخص و چشم انداز مثبت، جابجایی یا شروع کار در خارج از کشور می تواند یک تجربه برای تغییر در زندگی باشد. علاوه بر معرفی ایده یا چشم انداز جدید به بازارهای مختلف، می‌توانید از تمام مزایای تجربه یک فرهنگ و شیوه زندگی جدید و روش‌های مختلفی که این امر می‌تواند آگاهی و بهبود بخش کسب و کار شما باشد بهره مند شوید. ساده ترین راه برای دستیابی به این امر ویزای کارآفرینی است و گزینه های بسیار خوبی برای انتخاب وجود دارد. چندین دلیل برای دنبال کردن ویزای کارآفرینی وجود دارد. در این مسیر توصیه میشود از مشاوره بیزینس پلن بهره لازم را ببرید.


برچسب‌ها: بیزینس پلننوشتن بیزینس پلنمشاوره بیزینس پلن

تاريخ : شنبه 14 تير 1399 | 16:50 | نویسنده : مجید |

راهنمای نوشتن طرح توجیهی Business Plan

راهنمای نوشتن طرح توجیهی Business Plan

آیا شما نحوه نوشتن طرح توجیهی را می‌دانید؟  یک طرح توجیهی طرحی کلی از مهم‌ترین مسائل مربوط به یک ایده کسب و کار است و هدف آن شناسایی عواملی است که مانع موفقیت شما در بازار کار می‌شود. به عبارت دیگر، طرح توجیهی تعیین می‌کند آیا یک ایده کسب و کار ایده‌ای معقول است یا نه.

طرح توجیهی تمامی اطلاعات ضروری برای طرح کسب و کار را در اختیار مخاطب قرار می‌دهد. طرح توجیهی تمامی اطلاعات ضروری برای طرح کسب و کار را در اختیار مخاطب قرار می‌دهد. هدف از اجرای هر طرح توجیهی کسب سود و منفعت است؛ از اینرو به منظور دست‌یابی به معیار و شاخص مناسب جهت تعیین سوددهی و یا عدم سوددهی طرح‌ها، مجموعه‎ای از شاخص‌های مالی و اقتصادی در طی سال‎ها‎ی قبل توسط کارشناسان و اقتصاددانان بزرگ تعریف و استفاده شده است. هدف از آنالیز مالی طرح امکان‌سنجی در گزارشات توجیهی نیز کسب شاخص‌های مالی و اقتصادی به منظور تصمیم‌گیری صحیح‎ می‎‎باشد. در تجزیه و تحلیل مالی، استفاده از هزینه‌های سرمایه‌گذاری، هزینه‌های تولید، درآمد سالیانه پیش‌بینی شده برای طرح و سایر مبانی و مفروضات مورد نیاز برای انجام محاسبات، صورت حساب سود (زیان)، صورت گردش وجوه نقد، ترازنامه پیش‌بینی شده، تهیه و تنظیم‎ می‎‎شود.

یک طرح توجیهی به طور معمول چندین بخش دارد که در ادامه به آنها اشاره می شود.

مقدمه: شما باید افراد تصمیم گیرنده را برای بررسی گزینه پیشنهادیتان متقاعد کنید. حتی باید طوری بخش اول تحقیق را شروع کنید که آنها را برای خواندن باقیمانده بخش‌ها ترغیب سازد. در این بخش توضیح دهید که در صورت پیاده سازی طرح، چه مزایا و کارکردهایی نصیب شرکت یا سازمان خواهد شد.

معیارها/ محدودیت‌ها: شما باید به دقت تمامی معیارهای مرتبط با بازده‌های ایده آل طرح را مشخص سازید. این کار به شما امکان می‌دهد تا تصمیمات منطقی و کاربردی را اتخاذ نمایید. این معیارها را می توان در نوشتن طرح توجیهی به نمایش گذاشت. در ابتدا باید معیارها را به چندین بخش تقسیم کنید. این کار در صورت نگارش طرح توجیهی مبسوط بسیار کمک حال خواهد بود. همچنین می‌توانید معیارها را در کل طرح توجیهی تقسیم کنید تا اینکه تناسب لازم برای ارائه آنها به وجود آید. باید این مسئله را به خاطر داشته باشید که فارغ از استراتژی مورد استفاده در طرح توجیهی، باید در مورد ارائه معیارها کاملاً اطمینان حاصل نمود. این کار به مخاطب نشان می‌دهد که شما بر کل طرح کنترل دارید و چیزی را فراموش نمی‌کنید.

روش کار: ارائه حقایق دقیق و متناسب از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. شما باید به منابع معتبر مورد استفاده و همچنین روش کار خودتان به طور کامل اشاره کنید. بدون یک روش کاری مطمئن و منابع معتبر، طرح توجیهی شما فاقد هرگونه اعتبار خواهد بود. در این بخش باید کاملاً توضیح دهید که چه مراحلی را برای انجام پروژه نهایی مد نظر قرار می‌دهید. روش کار در واقع بخش اصلی طرح توجیهی به شمار میرود چون دقیقاً توضیح می‌دهد که چه قدم هایی توسط شما به عنوان انجام دهنده پروژه پشت سر گذاشته خواهد شد.

مرور گزینه‌های جایگزین: شما باید در طرح توجیهی به تمامی ویژگی‌های کلیدی هر گزینه احتمالی اشاره کنید و مطمئن شوید که این ویژگی‌ها قابل درک هستند و به شکلی متناسب با سطح دانش مخاطبان آماده شده‌اند. به خاطر داشته باشید که هدف نهایی کمک به مخاطب برای اتخاذ بهترین و کامل‌ترین تصمیم است.

ارزیابی: این بخش باید به گزارش طرح توجیهی اختصاص یابد. شما باید با استفاده از معیارهای از قبل تعریف شده به ارزیابی گزینه‌های مطرح شده بپردازید. شما می‌توانید در این بخش از نمودارها، جدول‌ها و باقی ابزارهای تصویری و گرافیکی برای نمایش مطالعات خودتان استفاده کنید. آمارهایی که تائیدی بر مطالعات و محاسبات شما هستند باید در همین بخش به کار گرفته شوند. تمامی این آمارها و گزارشات برای نمایش برتری طرح توجیهی شماست.

نتیجه گیری: در این بخش باید به نتیجه‌هایی اشاره کنید که پس از بررسی‌های نهایی آمار و داده‌ها به آنها دسترسی پیدا کردید. نحوه ارزیابی گزینه‌های مختلف مورد اشاره در تحقیق نیز باید در همین بخش بررسی شود. در نهایت باید مشخص کنید که کدام گزینه بهترین تناسب را برای پیشبرد اهداف آتی شرکت در اختیار دارد.

پیشنهادات: شما باید در این بخش از تجربیات و دانش خود برای اشاره به این مسئله استفاده کنید که کدام گزینه به نظر خودتان بهترین مورد برای ارتقای شرکت یا سازمان است. گاهی اوقات افراد تصمیم گیرنده با وجود در اختیار داشتن اطلاعات و داده‌هایی غنی و جامع باز هم در مورد تصمیم گیری نهایی با تردید روبرو می‌شوند. در این جاست که پیشنهادات شما به عنوان نویسنده طرح توجیهی می تواند راهگشای این مشکل باشد.

در صورت استفاده از چندین روش تحقیق در طرح توجیهی باید تمامی آنها را به طور دقیق در پاراگراف‌های مجزا توضیح دهید. هر کدام از روش‌ها باید در ابتدای پاراگراف مطرح شوند و نتایج و تأثیرات آنها بر نتایج نهایی طرح توجیهی بیان شود. در بعضی موارد، به دلیل شباهت بین روش‌های مختلف، نویسنده طرح ترجیح می‌دهد تا آنها را به صورت کلی و خلاصه شده به نمایش بگذارد. این کار باعث می‌شود تا از اتلاف وقت جلوگیری شود و مخاطب راحت تر متوجه اصل موضوع شود.



تاريخ : دوشنبه 2 تير 1399 | 13:51 | نویسنده : مجید |

ویژگی های یک موسسه برتر مشاوره انجام پایان نامه

انتخاب بهترین و با کیفیت‌ترین موسسه برای مشاوره انجام پایان نامه ارشد و دکترا همیشه یک فرآیند دشوار و طاقت فرسا محسوب می‌شود. در این فرآیند خطراتی وجود دارد که باید حواستان به آنها باشد. انجام پایان نامه همیشه یک چالش بزرگ برای دانشجویانی به شمار میرود که به دنبال کسب مدرک خود بوده و بنا به دلایلی آشنایی کافی با فرآیند انجام پایان نامه ندارند. اما این مسئله امروزه برای این افراد یک رویای محال نیست و لذا با تأسیس موسسات ساختارمند در حوزه مشاوره انجام پایان نامه، این مشکل حل شده است. با این حال، انتخاب موسسه باید مطابق با یک سری خصوصیات و ویژگی‌های تعیین کننده در حوزه آکادمیک باشد تا اینکه بهترین نتیجه حاصل شود. در ادامه خصوصیات مهم و متمایز کننده موسسات برتر و پیشرو در حوزه مشاوره انجام پایان نامه ارائه شده است.

میزان تجربه موسسه در حوزه مشاوره انجام پایان نامه

یکی از مسائل مهمی که باید مدنظر قرار گیرد تعداد سالهایی است که یک موسسه مشاوره انجام پایان نامه در این حوزه فعالیت داشته و توانسته تا در طول این مدت به بازیگری کلیدی در حوزه مشاوره انجام پایان نامه ارشد و دکترا تبدیل شود. میزان این تجربه را می‌توان با تعداد پایان نامه‌های موفق و دفاع شده توسط دانشجویان مشخص نمود. یک موسسه مشاوره در امور انجام پایان نامه باید برای نمایش توانایی‌های خود، عناوین پایان نامه های انجام شده و تخصص و قدرت تیم کاری خود را در اختیار دانشجویان مشتاق و کنجکاو قرار میدهد. این امر باعث می‌شود تا قدرت تیم کاری یک موسسه به خوبی و با استناد به مدرکی بسیار معتبر مورد مقایسه قرار گیرد.

اعتبار در بازار مشاوره انجام پایان نامه

اعتبار موسسه مشاوره انجام پایان نامه در بازار این حوزه باید بسیار زیاد باشد. رسیدن به این اعتبار از طریق تکیه بر ارائه مشاوره‌های نظام یافته و دقیق و همچنین تهیه پایان نامه‌های ساختارمند امکان پذیر است.

از طرف دیگر ارائه تخفیف‌های هدفمند به دانشجویان می‌تواند اعتبار موسسه را افزایش دهد. شما باید از موسساتی که اعتبار خدشه دار شده ای در بازار حوزه مشاوره انجام پایان نامه ارشد و دکترا دارند دوری کنید چون حاصل کار نهایی بسیار اسفناک خواهد بود.

ساختار قیمت گذاری

ساختار قیمت گذاری یک موسسه فعال در مشاوره انجام پایان نامه باید دقیق و حساب شده باشد. این ساختار یک فاکتور بسیار مهم و تأثیرگذار در اعتبار و محبوبیت یک موسسه محسوب می‌شود. یک موسسه با تجربه دارای یک برنامه دقیق قیمت گذاری برای مشاوره هر کدام از فصل‌های پایان نامه و همچنین دیگر جزئیات مورد نیاز برای انجام پایان نامه است. دانشجو دقیقاً باید بداند که برای هر فصل چه هزینه‌ای تعیین شده و نحوه پرداخت هم به چه صورت است. بعضی از موسسات با تجربه در زمینه مشاوره انجام پایان‌نامه کارشناسی ‌‌‌‌ارشد و دکترا دارای ساختارهای قیمت گذاری متفاوتی برای رشته‌های مختلف هستند و هزینه‌ها را براساس رشته دانشجویان مشخص ساخته‌اند. این امر نشان میدهد که یک موسسه نگاهی دقیق به تمامی جزئیات دارد و بی جهت و بی اساس قیمت گذاری را انجام نداده است. دانشجویان باید از موسساتی که قیمت گذاری دقیقی برای مشاوره پایان نامه ندارند، خودداری کنند چون امکان دارد ضررهای هنگفتی در این زمینه متوجه آنها شود و حتی محصول نهایی به هیج وجه تناسبی با هزینه پرداختی نداشته باشد.

ارائه اطلاعات اضافی برای دانشجویان

اطلاعات اضافی مرتبط با پایان نامه کارشناسی ارشد یا دکتری باید در اختیار دانشجویان قرار گیرد. این دانش دربرگیرنده نحوه جمع آوری اطلاعات پایان نامه، منابع به کار رفته، داده‌های آماری و دیگر بخش‌های جانبی مرتبط با نگارش تمامی فصول پایان‌نامه است. در واقع این اطلاعات توجیهی برای نحوه آماده ساختن پایان نامه است. معمولاً این اطلاعات باید به صورت زمان بندی شده و مطابق با هر فصل از پایان نامه در اختیار دانشجویان قرار بگیرد. کارکنان مسئول هر بخش از موسسه وظیفه دارد تا بر روند ارائه این اطلاعات نظارت کامل داشته باشد. علاوه براین، یک موسسه قدرتمند در حوزه مشاوره موظف است تا تمامی اطلاعات جانبی را به صورت یکجا و در یک فایل بخش بندی شده در انتهای روند انجام پایان نامه ارشد و دکترا در اختیار دانشجو قرار دهد.

در اختیار داشتن وب سایتی جذاب و هدفمند

موسسه فعال در حوزه مشاوره و انجام پایان نامه باید دقت زیادی در ارتباط با ساختار و چارچوب بندی وب سایتش داشته باشد. هر موسسه باید نگاهی حرفه ای نسبت به دسته بندی مطالب مختلف خود داشته باشد. وب سایت باید دارای بخش‌های مختلفی مرتبط با مقالات، پایان نامه‌های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا، مطالب علمی معتبر و جدید در اینترنت، موضوعات به روز و مرتبط با هر رشته، مشاوره تحصیلی، معرفی نرم افزارهای پر کاربرد در هر رشته، برنامه‌های زمانی مشاوره پایان نامه و باقی مسائل مرتبط باشد. یک موسسه معتبر همیشه وب سایتی در اختیار دارد که به تمامی سوالات مراجعه کنندگان به شکلی جامع و دقیق پاسخ میدهد. همچنین وب سایت باید مطالب علمی مدرن و به روز شده را در اختیار خواننده ها قرار دهد.


برچسب‌ها: پایان نامهانجام پایان نامهانجام پایان نامه ارشدانجام پایان نامه کارشناسی ارشد

تاريخ : چهارشنبه 27 فروردين 1399 | 13:26 | نویسنده : مجید |
.: Weblog Themes By Slide Skin:.